Jumaat, 22 Oktober 2010

5 Laman Web Yang Terbaik Untuk Pendidikan

1. nationalgeographic.com

Pengguna web disarankan untuk melawat laman web ini. Bukan hanya info mengenai kehidupan bumi sahaja, tetapi juga menampilkan data-data yang informatif, serta ditulis secara ilmiah.

2. Wikipedia

Wikipedia adalah sebuah forum di internet atau sebuah laman web Wikiwiki berdasarkan MediaWiki (yang dicuri dari Wikia). Para pengguna sering menyediakan artikel-artikel yang berdasarkan sudut pandang sendiri (SPS). Wikipedia merupakan ensiklopedia bebas sunting, sehingga Anda dapat bebas melakukan VANDALISME di sana, tetapi tidak seperti di Tolololpedia.

3. Times Online: Environment

Bersampingan dengan halaman The Times’s Science, berita dan feature di timesonline.co.uk/tol/news/environment begitu berkualiti bagi semua orang yang tertarik dengan jurnal lingkungan, dengan pengkhususan pada laut, kehutanan, alam, dan lain-lain.

4. vimeo.com

YouTube adalah surganya video bagi pencari data. Tetapi Para pembuat karya dokumentari menampilkan video mereka di laman ini (vimeo.com) di mana kebanyakkannya mempunyai kualiti yang baik.

5. earthshots.org

laman web yang tidak menyulitkan dengan gambar alam sekitar terbaik serta pemenang dari anugerah foto terbaik. Anda boleh mengambil gambar dan juga menampilkan di laman itu.




Tiada ulasan:

Blogged.my