Ahad, 31 Oktober 2010

Cara Mudah Untuk Mendapatkan Ramai Follower Di Twitter

Malaysia memang negara intelek dan kebanyakan pengguna internetnya pasti sudah mempunyai akaun Facebook ataupun Twitter. Ukuran harga diripun diukur dari berapa teman di Facebook atau berapa jumlah follower di Twitter.Itu tak penting,kerana kita memang harus mencari banyak teman. Dan melalui aplikasi twitter kita juga boleh membuat duit.Baiklah, tidak usah terlalu banyak berbicara dengan masalah ini, karena Tajuk  posting ini adalah cara mendapatkan lebih banyak follower di Twitter:



Buat Status
Anda mungkin merasa saya bodoh kerana hanya buat status sahaja boleh dapat banyak follower? Baiklah, memang saya sedikit bodoh kerana orang yang akan follow anda bukanlah targeted follower, tetapi penjual yang ingin menawarkan produk kepada anda. Mereka akan follow anda dan berharap anda melakukan hal yang sama. Mereka menggunakan medium Twitter Search untuk menemukan tweet yang berhubungan dengan produk mereka.Jika anda ingin mendapatkan banyak pengikut, buat saja sebuah status yang banyak penjual produk cari. Contohnya: “SEO”. Saya pernah tweet dengan perkataan SEO dan dalam masa sehari ada orang yang follow saya, tentu saja para penjaja SEO.

Follow Me, I Follow You
Inilah cara yang biasanya banyak orang pakai, dan kebanyakan pengikutnya adalah pengikut tertarget. Gunakan medium Twitter Search yang linknya sudah saya rekodkan tadi. Cari tentang produk yang anda cari, dan ikuti mereka. Kemudian anda tinggal berdoa kepada mereka akan mengunjungi profil anda dan mengklik tombol yang berfungsi untuk membuat mereka terdaftar sebagai follower anda.

Pasang Badge Twitter
Walaupun tidak terlalu efektif, cara ini patut dicuba untuk menjaring lebih banyak pengikut. Anda punya blog atau website? Cari saja plugin atau module yang membuat anda boleh memasang badge Twitter. Kemungkinan pengunjung yang mendatangi blog anda akan melihatnya dan mengkliknya. Selanjutnya jika mereka tertarik, mereka boleh follow anda. Gunakan badge yang seinteraktif mungkin dan bukan gambar pasaran.Masukkan username anda di gambar tersebut.?Blend atau sesuaikan warnanya dengan warna website anda supaya kelihatan?matching. 
Ada yang nak memberikan cadangan?Hmmm,.


Dan Satu Rahsia Besar Saya
Dengan menggunakan aplikasi twiends anda tidak perlu berfikir terlalu panjang untuk mendapatkan ramai follower,anda perlu twiends orang lain untuk mendapatkan credit,credit berfungsi untuk ahli yang lain follow anda,.dalam masa 1 hari saya boleh dapatkan 200 hingga 300 follower,.selamat mencuba.
Daftar Disini
Blogged.my