Sabtu, 6 November 2010

6 Hal Yang Susah Diungkapkan Lelaki Kepada Wanita

Lelaki cenderung memiliki sikap lebih terbuka kalau dibandingkan dengan wanita. Tetapi ada situasi di mana lelaki merasa sulit untuk mengungkapkan perasaannya.

Ketahui enam hal yang sulit diungkapkan lelaki ketika berada dalam situasi tertentu. 

1. "Aku sayang kamu"Terdengar klise, tetapi sebagian besar lelaki akan merasa tidak tenang dan merasa sulit untuk mengungkapkan kalimat itu. Menjelang mengucap kalimat itu, jantung biasanya berdegup kencang disertai tangan berkeringat. Lelaki akan merasa takut ditolak. Jadi, jangan heran jika melihat seorang lelaki mukanya terlihat merah saat mengungkapkan perasaan cinta pada wanita.



2. "Hubungan ini tidak berjalan lancar" Lelaki biasanya akan menghindarkan diri ketika pasangannya mulai membahas kelanjutan hubungan, terutama ketika hubungan sudah tidak berjalan dengan baik. Lelaki juga tidak suka melihat wanita menangis di depannya kerana tidak ingin menjadi pihak yang berdosa. Untuk menghindari ini, mereka biasanya memilih bersikap menyebalkan, dan menunggu hingga pasangannya memutuskan hubungan.




3. "Pakaian itu tidak bagus untuk kamu"Lelaki akan berasa susah sekali berkata jujur jika ditanya soal penampilan wanita. Jika seorang wanita meminta pendapat soal penampilan, lelaki pasti akan sulit berkata "pakaian itu tidak bagus untuk kamu". Lelaki akan lebih " aman" dengan mengatakan "lawa" atau "bagus jer".




4. "Aku Memerlukan ruang"Ada kalanya seseorang memerluka waktu untuk diri sendiri. Bagi lelaki, jika ia ingin menghabiskan waktu sendirian tanpa pasangan, perlukan keberanian yang besar untuk mengungkapkannya. Mereka tidak ingin menyakiti pasangannya saat ingin menyendiri untuk sementara waktu. Jika lelaki tidak pernah mengungkapkan hal ini, boleh jadi ia melakukan trik tertentu misalnya dengan alasan lembut atau ada pekerjaan di luar 'busy".




5. "Aku tidak suka berkumpul dengan teman-temanmu"Sebahagian besar lelaki tidak suka berkumpul dengan teman-teman wanita pasangannya. Jika memang 'dipaksa' bertemu, mereka akan lebih banyak bersikap diam dan terlihat kekok. Suasana tersebut memang tidak senag bagi lelaki. Bukan kerana dia tidak menyukai teman-teman Anda, tetapi kerana perbualan pasti akan sekejap sahaja.




6. "Iya, kamu benar"
Ego lelaki yang begitu besar akan turun jika ia mengakui kalau pendapat Anda yang benar. Ketika beradu argumen dan fakta menunjukkan Anda benar dan dia salah, ia akan sulit untuk mengakuinya. Dalam situasi tersebut kebanyakan lelaki akan memilih untuk diam sahaja.


3 ulasan:

RaafikJahat berkata...

Good info. Plus, its a fact about guys. Keep up a good work. :)

Albert berkata...

You say them all! 100% applies on me!!

mfrozy92 berkata...

thank rafik,..
is its true albert???
Let us together fix ourselves

Blogged.my